Zoektools: Catalogus Zuyd Bibliotheek

Catalogus Zuyd Bibliotheek

Over de catalogus

De bibliotheekcatalogus is beschikbaar via de website van de bibliotheek.
In de bibliotheekcatalogus vind je beschrijvende informatie over de collectie papieren boeken, bladmuziek e.d. aanwezig in Zuyd Bibliotheek. Van boeken waarvan naast de gedrukte versie ook de digitale versie via Zuyd Bibliotheek beschikbaar is, vind je in de catalogus ook de link naar de digitale versie.

De volgende informatie vind je in de beschrijving:

• Bibliografische gegevens van het boek
  • Op welke Zuydlocatie is het boek aanwezig
  • De exacte code van de kastplaatsing
  • De leenoptie van het boek: normaal uitleenbaar, weekuitleen, daguitleen of niet uitleenbaar
    (daguitleen betekent dat het boek dezelfde dag - voor sluitingstijd van de bibliotheek - nog retour moet)
  • Is het boek beschikbaar / uitgeleend /gereserveerd

Indien het boek op jouw locatie aanwezig is noteer je plaatsingscode van het boek en kun je vervolgens het boek zelf uit de kast pakken. Je kunt de boeken meteen inzien en beoordelen of ze voor jouw doel geschikt zijn (door inhoudsopgave, inleiding, index en bibliografie te bekijken).

Tips:

• Kijk ook naar de boeken die rondom het gevonden boek in de kast staan: de boeken staan op onderwerp bij elkaar, misschien vind je andere interessante informatie.
  • Is een boek niet op jouw locatie aanwezig, maar wel op een andere Zuyd locatie dan kun je bij de balie een interne IBL-aanvraag indienen.

Afzonderlijke tijdschriftartikelen zijn niet opgenomen in deze catalogus. Hiervoor zijn andere tools beschikbaar. Ben je op zoek naar wetenschappelijke artikelen, gebruik dan de zoekmachine DiZ, Google Scholar of afzonderlijke databanken.

Meld je aan om je catalogusgebruik te personaliseren

Je moet je aanmelden om je persoonlijk account te kunnen gebruiken. Je hebt dan toegang tot je persoonlijke gegevens en je kunt verlengen, reserveren en de extra services gebruiken.

Kennisclips over de Zuyd Bibliotheek Catalogus (afspeellijst)

Andere bibliotheekcatalogi

In de Zuyd Bibliotheek Catalogus kun je bij 'Vind meer' toegang krijgen tot externe catalogi.​Klik op de optie: Externe catalogi

WorldCat