Verpleegkunde (Technische Leerroute): Google Books

Stappen literatuuronderzoek

Google Books

Klik op de link voor Google Books of typ in de zoekbalk: Google Books. Vervolgens krijg je het juiste zoekscherm aangeboden.

Dit is een extra mogelijkheid om te zoeken naar boeken. De zoekmachine zoekt niet enkel in een titel, maar ook in inhoudsopgaven en soms in de volledige tekst. Hierdoor kun je meer en andere zoektermen gebruiken dan in de catalogus van Zuyd, waarin de trefwoorden vastliggen.

Heb je een interessante titel gevonden?, check dan of wij het boek in onze collectie hebben.

In sommige gevallen vind je via Google Books volledige hoofdstukken of boeken.

Zoeken met Google Books

In Google Books kun je op verschillende manieren zoeken om de juiste literatuur vinden. Zoek bijvoorbeeld op titel.

Ook door te zoeken op bepaalde trefwoorden kun je de juiste boeken vinden. Hier is gezocht op: Preparing anaesthetic equipment. Je ziet meteen in welk gedeelte van het boek jouw zoekopdracht is herkend.

Dit is één van de zoekresultaten. Vaak kun je een gedeelte van een boek gratis inzien.
Wil je het hele boek bekijken? Check de bibliotheekcatalogus van Zuyd en zoek op de titel van het boek.

Zoeken in Google Books: kennisclip

Info over het boek?

Hier kun je metadata (titel, auteur, editie, uitgever ...) vinden. Wees hier kritisch op.