Built Environment: Afbeeldingen en Video

Beeldmateriaal en video's via Zuyd

Beeld en Geluid op School
Zuyd Hogeschool is geabonneerd op deze databank.  hier heb je toegang tot duizenden uren aan streaming content voor het hoger onderwijs in Nederland. De content is geselecteerd uit de archieven van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.

MediaPunt Zuyd

Op MediaPunt Zuyd vind je onder andere weblectures, korte kennisclips en videoproducties van Zuyd medewerkers en studenten. Op Mediapunt Zuyd zijn ook korte kennisclips van de Zuyd Bibliotheek te vinden over hoe je informatie kunt opzoeken via de online bibliotheekcatalogus, Google Scholar en meer.

Websites met vrij te gebruiken afbeeldingen

Wanneer je gebruik wilt maken van afbeeldingen van externe partijen, is het verstandig om afbeeldingen zonder auteursrechten te gebruiken. Hiermee weet je zeker dat je geen wetten of regels overtreedt. Afbeeldingen zonder auteursrechten worden ook wel stockfoto’s genoemd.

Pexels.com beschikt over een grote collectie stockfoto’s. Alle foto's en video's op Pexels zijn gratis te gebruiken. Bij Pexels kan je eenvoudig zoeken op categorie of via de zoekbalk.

Pixabay is een platform waar auteursrechtvrije afbeeldingen en video's worden gedeeld. Beschikt over meer dan 1 miljoen HD-afbeeldingen.Je vindt hier niet alleen mooie, gratis stockfoto’s maar ook illustraties, vectoren, video’s, muziek, geluidseffecten en gifs.

Unsplash  heeft meer dan een miljoen gratis foto's van hoge kwaliteit. Alle foto's hier zijn gratis te downloaden. Je kunt makkelijk via de zoekbalk of per thema zoeken.

Stocksnap heeft een grote collectie mooie stockfoto’s. Je kunt zoeken via de zoekbalk of via ‘categories’, waardoor je makkelijk door de rechtenvrije foto’s heen kunt bladeren.

Freeimages  is een gratis website voor afbeeldingen en biedt een gevarieerde collectie van hoogwaardige afbeeldingen, waaronder foto's, vectoren, clipart, pictogrammen en PSD-bestanden.

Hergebruik van afbeeldingen van Internet

Zoeken en gebruik van afbeeldingen met toestemming voor hergebruik.

Bekijk hiervoor de LibGuide Afbeeldingen van De Hanze Bibliotheek: helder en duidelijk.