Mens en Techniek Biometrie: Zoekmachine DiZ

Doorzoek informatiebronnen Zuyd (DiZ)

DiZ is de zoekmachine van de Zuydbibliotheek waarmee je via één zoekbalk zowel de catalogus van Zuyd alsook een aantal digitale bestanden/databanken kunt doorzoeken.
Door gebruik te maken van deze zoekmachine (in tegenstelling tot Google) doorzoek je kwalitatief goede bronnen waar Zuyd voor betaalt.

Met het Geavanceerd zoeken in DiZ kan je gestructureerd en gerichter gaan zoeken, door gebruik van meerdere zoekvelden. Verder kan je diverse filters toepassen.
Met de stapelmethode (via de zoekgeschiedenis) kan je ook hier met je PICO-vraag aan de slag.

Stap 1 zoektermen/synoniemen/vertalingen uit de P en zoek met OR
Stap 2 zoektermen/synoniemen/vertalingen uit de I en zoek met OR
Stap 3 zoektermen/synoniemen/vertalingen uit de C en zoek met OR
Stap 4 zoektermen/synoniemen/vertalingen uit de O en zoek met OR
Stap 5 combineer via de zoekgeschiedenis deze sets met AND

Zoeken met DiZ

Doorzoek een digitaal tijdschrift van Zuyd

Via de Publicatie Finder kan je naar e-tijdschriften zoeken, binnen één discipline.
Vervolgens kan je ervoor kiezen om een zoekactie uit te voeren in één tijdschrifttitel.

Referentie uit DiZ exporteren naar je Endnote library

De referentie van een gevonden bron kan je automatisch exporteren naar Endnote.

Nadat je op een titel klikt, vindt je rechts in het scherm hulpmiddelen, waaronder de knop Exporteren.
Endnote staat automatisch aangevinkt. Sla de referentie op. Afhankelijk van je browser moet je de referentie openen alvorens hij in je Endnote library wordt opgenomen.