Docent Muziek: Bibliotheeknieuws Conservatorium Maastricht

LibGuide Conservatorium Maastricht

Hoe zoek en vind ik online bronnen?

by Zuyd Bibliotheek on 2020-05-09T10:44:00+02:00 | 0 Comments

Voor zowel studenten als docenten is het een uitdaging om het onderwijs (volledig) op afstand te organiseren. Ook alle content zul je in digitaal formaat moeten zoeken en vinden.

Belangrijk vooraf:
Als je thuis bronnen benadert, gebruik dan de 'thuistoegang-links' in de A-Z lijst van databanken. Bij deze links is het volgende icoontje zichtbaar. Deze links zijn ook opgenomen in de LibGuide Docent Muziek. In deze bibliotheekgids staan alle relevantie bronnen voor de opleiding Docent Muziek bij elkaar bij Online Artikelen | Tijdschriften en Databanken.

Enkele tips:

• Voeg Library Access toe aan je browser. Library Access zorgt ervoor dat je al zoekende toegang krijgt tot informatie uit de vele databanken van Zuyd Bibliotheek.
  • Gebruik onze zoekmachine DiZ = ‘Doorzoek Informatie Zuyd’, veel online materiaal waar Zuyd Bibliotheek een licentie voor afsluit is beschikbaar via DiZ.
  • Gebruik als alternatief voor DiZ Google Scholar, maar zorg dat je instellingen aangepast zijn, zo kun je zien welke bronnen toegankelijk zijn via Zuyd. Bekijk hiervoor de kennisclip fulltext@Zuyd in Google Scholar.
  • Omdat je nu geen fysieke boeken kunt lenen, check je een titel (of zoek op een onderwerp) via Google Books.Vaak is een gedeelte van een publicatie digitaal beschikbaar.
  • Werk aan je informatievaardigheden. Volg de online cursussen informatievaardigheden in Moodle.

Digitale bladmuziek

Vraag een gratis nkoda account aan.
nkoda is een streaming service voor bladmuziek met toegang tot meer dan 100.000 titels van 's werelds grootste muziekuitgevers.

Regulier online aanbod Zuyd Bibliotheek

Een overzicht van het reguliere online aanbod van Zuyd Bibliotheek vind je in de:

Elektronische tijdschriften en E-books kun je zoeken via de:

0 Comments.

Enter your e-mail address to receive notifications of new posts by e-mail.

Subjects

Muziek
  Return to Blog
This post is closed for further discussion.