Vaktherapie: Zoekmachine DiZ

Doorzoek informatiebronnen Zuyd (DiZ)

DiZ is de zoekmachine van Zuyd Bibliotheek. Hiermee doorzoek je in één keer de catalogus én een groot aantal digitale bronnen / databanken.
Door gebruik te maken van deze zoekmachine doorzoek je (in tegenstelling tot Google) kwalitatief goede bronnen waarop Zuyd is geabonneerd.

Via Geavanceerd zoeken in DiZ kun je gestructureerd en gerichter zoeken. Je maakt dan gebruik van meerdere zoekvelden. Verder kun je filters toepassen.

Zoeken met DiZ

Doorzoek een digitaal tijdschrift van Zuyd

Via de Publicatie Finder kun je binnen één discipline naar e-journals zoeken. Vervolgens kun je ervoor kiezen om een zoekactie uit te voeren in een specifiek e-journal.
     → DiZ doorzoekt deze bronnen over Engineering.

Referentie uit DiZ exporteren naar je EndNote Library

Een referentie naar een bron kun je automatisch exporteren naar EndNote.

Nadat je op een titel klikt, vind je rechts in het scherm hulpmiddelen, waaronder de knop Exporteren.
EndNote staat automatisch aangevinkt. Sla de referentie op.

Afhankelijk van je browser moet je de referentie eerst openen voordat hij in je EndNote Library wordt opgenomen.